ویژه ی دلتنگی های آدینه
برخی نتیجه گیری های اخلاقی
برخی نتیجه گیری های اخلاقی
الف. شیرخشک جای ممه را نه از جهت مزه و بو و نه
از سویه های دیگر نمی گیرد؛
ب. کودکان از خُرد و کلان نیازمند ممه اند و
این وظیفه ی الهی نیز افزون بر وظیفه های دیگر، بر دوش مادران ارجمند نهاده شده و
نباید از آن بهره برداری ابزاری کنند۱؛
پ. بر زبان راندن واژه ی «ممه» و سویه های
کاربردی آن، چه از سوی کودکان خُرد و چه از سوی کودکان کلان، نه گناه کبیره و نه
گناه صغیره است؛ همه ی این کودکان بر بنیاد قانون طبیعی که برخی آن را با قانون
های الهی عوضی می گیرند از حق درخواست ممه برخوردارند و بزهکاری بشمار نمی آید۲؛
حتا در «ماه های مبارک» که شمارشان هر روز بیش تر می شود و بزودی، انشاء الله هیچ
ماه نامبارکی برجای نمانده و همه ی ماه ها میمون و مبارک خواهند شد؛ و
ت. هر جانور دوپایی از «مدعی اسلام» («ثقه
الاسلام») و «نمودار اسلام» (حجت الاسلام) گرفته تا «نشانه خدا» (آیت الله) یا از
هر کیش و آیینی دیگر، برخلاف آنچه در بند پیشین آمد، سخن بگوید و کتاب های هوایی
(بجای آسمانی!) را که روشن نیست چه کسانی با کدام آماج ها آن ها را نوشته و
بدرازای تاریخ، چند بار متن شان این ور آنور شده، گواه بگیرد، برخلاف قانون طبیعی
و خواست خداوند عمل نموده و به ریش خود و هرچه نابدترش می خندد!۳
ب. الف. بزرگمهر پنجم تیر ماه ۱۳۹۴
پی نوشت:
۱ ـ تبصره ی یکم:
بهره برداری ابزاری بهینه در
این مورد، هیچ اشکالی ندارد.
۲ ـ تبصره
دوم:
با توجه به آنکه، هر مادینه
تنها دو ممه داشته و شمارشان بر روی کره خاکی کمابیش با شمار نرینه ها برابر و این
خود، نشانه ای از دادگری خداوند بخشاینده ی مهربان و دانا بودن وی بر دانش آمار است،
درخواست بیش از دو ممه از سوی هر کودک خرد یا کلان که چیزی بیش از حق دیگران را
خوردن و نابرابری نیست، ممنوع و بر ضد قانون طبیعی و خواست خداوند است.
۳ ـ گفته ای سزاوارتر از این نیز بود که در
اینگونه موردها کاربرد بهتری دارد؛ تنها ادب نگذاشت که آن را بکار ببرم. می
بینید با چه آدم مودبی سر و کار دارید؟!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر