«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ اسفند ۱۱, یکشنبه

چرا پروازهای «هواپیمایی ماهان» پی گرفته شد؟

در حالیکه با پدیداری ویروس نامور به «کرونا» در چین، بسیاری کشورها کم و بیش بی درنگ واکنش نشان داده و هماوندی های جهانگردی و بازرگانی خود با آن کشور را به پایین ترین تراز شدنی کاهش دادند، چرا پروازهای «هواپیمایی ماهان» پی گرفته شد؟* آیا از سر نادانی بود؟! یا نه! دانسته و آگاهانه به انجام رسید؟

این پرسش از این سویه بویژه برجسته است که بسان همه ی باره های دیگر از کشتار ددمنشانه ی توده های مردم بجان آمده در آبان ماه گذشته و چند و چون سرنگونی هواپیمای اوکرایینی گرفته تا آمار همراهی و همرایی مردم در گزینش مُشتی خرموشِ نورچشمی برای راهیابی به مجلس فرمایشی، گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان با دروغ و نیرنگ و فریب مردم در پنهان نمودن واقعیت ها کوشیده اند سر مردم ایران و جهان شیره بمالند. با آنچه اینک روشن شده و پته ی تبهکاران و دست نشاندگان کشورهای امپریالیستی و ریزه خواران روسی و چینی و ترک شان در میهن مان را روی آب انداخته، ویروس بیم برانگیز یاد شده از زمانی دورتر از آنچه نخستین گواهی های رسمی مرگ و میرها رسانه ای شد، در ایران گسترش یافته و شمار بسیاری از مردم در هر گوشه و کنار ایران را بکام مرگ کشانده بود؛** مرگ و میرها و خاکسپاری هایی که در بیش تر باره ها، شَوَند آن را «آنفولانزا» گواهی (ثبت) نموده اند.  

ب. الف. بزرگمهر   ۱۱ اسپند ماه ۱۳۹۸

پی نوشت:
   
* به شَوَندِ گسترش ویروس «کرونا» در چین، دولت ایران روز ۱۱ بهمن اعلام کرده بود که پروازهای میان دو کشور ایستانده شده است. بررسی ها نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی ماهان از ۱۶ بهمن تا چهارم اسپند ماه گذشته، همچنان به چهار شهر پکن، شانگهای، گوانجو و شنژن، دستکم ۵۵ پرواز رفت‌ و برگشت داشته است. شماره این پروازها بر بنیادِ نمودارهای تارنگاشت «فلایت رادار» با داده های پروازی شرکت ماهان در تارنگاشت انگلیسی آن، همخوانی دارد؛ ولی در تارنگاشت پارسی خود، داده های پروازی یاد شده را درج نکرده است.

داو بلندپایگان خرموش های سگ مذهبِ فرمانروا بر ایران، درباره ایستاندن پروازهای رفت و برگشت به چین در ناهمتایی با گفته های «چانگ هوا»، نماینده ی سیاسی چین در تهران است که  ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ در «توئیتر» نوشته بود:
«در دیدار با جناب آقای عرب‌نژاد، مدیر عامل ՛شرکت هواپیمایی ماهان՝، ایشان اعلام کردند به پیگیری همکاری با چین گرایش دارند.»

فشرده ای برگرفته از «رادیو فردا» ششم اسپند ماه ۱۳۹۸ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

** «دکتر مارک رایان، رییس یکی از بخش های ՛سازمان بهداشت جهانی՝ در پاسخ به پرسشی درباره ی ضریب ۱۰ درصدی مرگ دچارشدگان به ویروس ՛کرونا՝ در ایران گفت:
این نشان می‌دهد که این ویروس بیشتر از آنچه در آمارهای رسمی گفته می‌شود، در آن کشور گسترش یافته است. بیشترین گمانه این است که این ویروس بدون آنکه بازشناخته شود به ایران رفته و درازا و پهنای دچار شدگی  به آن بگمان بسیار، گسترده‌تر از آن است که می پنداریم. بگمانم دور از ذهن است که شَوَند شمار بالای باره های مرگ در ایران، ناتوانی در درمانی باشد؛ بیشتر هماوند با پایش (کُنترل) و بازشناخت (تشخیص) دچارشدگان است.» برگرفته از «رادیو فردا»  هشتم اسپند ماه ۱۳۹۸ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!