گُل از گُل مقلّدین شکفت!
تارنگاشتی بیطرف که «هيچ جريان سياسي را
بر ديگري ترجيح نمي دهد»۱، گزارشی
با عنوان «حاشیههای
سخنرانی خامنه ای در سالمرگ آیت الله خمینی»۲ را عینا به نقل از خبرگزاری دیگری (لابد برای
رضای خدا!) منتشر نموده است. از آنجا که برخی واژه ها در این «گزارش عینی» به
معنای دیگری بکار گرفته شده، واژه های کم و بیش درخور را جایگزین آنها نموده و
برخی "جاافتادگی" های آن را نیز پر نمودم. همچنین، یکی دو جمله را نیز
جابجا نمودم تا گزارش کمی بهتر شود. بخش هایی از این گزارش ویرایش شده را که دیگر
آنچنان عینی نیست، برایتان برگزیده ام.
«بزرگ عمامه داران» با استقبال نوه ی «امام سیزدهم» در میان حجم بالای شعارهای «مقلّدین»۳ مشتاق و علاقمند به ایشان وارد جایگاه سخنرانی شدند: دالّی!
شور و شعف «مقلدین» در
استقبال از «بزرگ عمامه داران» که در شعارها و مشت های گره کرده و چشمان اشک
بارشان به خوبی نمایان بود به حدی رسید که تلاطم جمعیت حاضر، «مقلّدین محافظ» نظم
و امنیت جلسه را نگران از دست رفتن شرایط عادی برگزاری مراسم کرد! البته برای
جلوگیری از هر گونه حادثه ای، پیش تر همه ی چاقوها، قمه ها و چماق هایشان ضبط شده
بود؛ زیرا بیم آن می رفت که با نخستین چنگ و دندان نشان دادن یکی دو «مقلّد زخم
خورده ی ارشد نظام» به یکدیگر در جایگاه ویژه، نظم جلسه به هم ریخته و خدای ناکرده،
حیثیت نظام بیش از این مَلکوک (یعنی لکه دار!) شود.
در گوشه ای از صحن، «
مقلّدین ارشد نظام» گوش تا گوش درکنار یکدیگر نشسته و صحنه ی زیبایی از وحدت را به
نمایش گذاشته بودند. حضار در مراسم و بینندگان تلویزیونی می توانستند امروز در یک
قاب تصویری همه ی این «مقلّدین» را در کنار یکدیگر مشاهده کنند که با وچود گرمای بالای
هوا، هیچکدام به یکدیگر چنگ و دندان نشان نمی دادند؛ اتفاقی که سالی چند بار و به
برکت سخنرانی های «بزرگ عمامه داران» برای مردم ایران قابل مشاهده است.
ب. الف. بزرگمهر ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۰
https://www.behzadbozorgmehr.com/2011/06/blog-post_8944.html
پانوشت:
۱ ـ «درباره ما»، «خبرنامه ی گویا»:
در جهانی به سر می بریم که هر واژه یا عبارتی، سایه روشن
های بسیار دارد. «هيچ جريان سياسي را بر ديگري ترجيح
نمي دهد» می تواند به این معنی باشد که «هر جریان سیاسی که پولی بیش تر در کاسه
سرازیر می کند، ترجیح داده می شود»!
۲ ـ «خبرنامه ی گویا»
۳ ـ واژه ی «مُقَلِّد» از ریشه ی تازی به معنای کسی که در فروع دین از مفتی (دارندگان فتوا) پیروی می کند با واژه های «تقلید» و «قلّاده» همریشه است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر