صفحات

۱۴۰۳ تیر ۶, چهارشنبه

باهماد دزدان اروپا

اینک می توانید میانوند «دزدان» را به باهماد زیبای مان که باغی در میان جنگل جانوران دَرّنده۱ است، بیفزایید: «باهماد دزدان اروپا»!۲ بدین سان هم زیبنده تر و هم برازنده تر است و با سرشتِ تاریخی و پیش از تاریخ باهمادمان نیز همخوانی باریک تری دارد. ما کاری که چندین سده بگونه ای ناهنجار (غیر رسمی) انجام می دادیم و بهترین نمونه ها و نشانه های بازمانده از آن را می توانید در آفریکا بیابید، آیینمند (رسمی) نمودیم که به نوبه ی خود گام بلندی بجلو بشمار می آید.

دنباله ی گفته های روباه  نیرنگباز «باغِ جامعه جهانی»:  ب. الف. بزرگمهر   ششم تیر ماه ۱۴۰۳

پی نوشت:

۱ ـ «بورل در سخنرانی خود برای گشایش «دانشگاه (آکادمی) دیپلماتیک اروپایی» در بلژیک به تاریخِ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ گفته بود که اروپای ꞌسرآمدꞌ یک ꞌباغꞌ است و چهان پیرامون آن یک ꞌجنگلꞌ که می تواند سنگدلانه به اروپا بتازد.» برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ (با ویرایش، پارسی و اندک بازنویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)  

همچنین بنگرید به یادداشت کوتاه « ... جز یک شغال پیر هیچکدام نپذیرفتند» ب. الف. بزرگمهر   دوم مهر ماه ۱۴۰۲

https://www.behzadbozorgmehr.com/2023/09/blog-post_11.html

۲ ـ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت، اولین بخش کمک ها به اوکراین از محل درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه هفته آینده ارسال می شود. وی افزود:
«از دارایی های مسدود شده روسیه درآمد حاصل شده است؛ ما باید از این درآمد استفاده کرده و از موانع (برای کمک به اوکراین) عبور کنیم. ما ساز و کار این موضوع را ایجاد و اجرایی کرده ایم. اولین انتقال، هفته آینده در ماه جولای انجام می شود و دومین انتقال تا چند ماه دیگر ارسال می شود. ما یک رویه قانونی داریم که به ما این امکان را می دهد موانع را دور بزنیم. ما راه حلی داریم [که] امروز آن را ارائه خواهیم کرد.»

گزیده ای از یک گزارش، برگرفته از «چوب دو سر گُه» به تاریخ  چهارم تیر ماه ۱۴۰۳ که بختی برای ویرایش آن نداشتم. برجسته نمایی ها و افزوده ی درون [ ] از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از دریافت دیدگاه ها و انتقادهای شما خرسند خواهم شد.