«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ مرداد ۱, دوشنبه

دیروز درّه شهر بود؛ امروز اندیمشک و فردا و پس فردا جاهای دیگر!

از زبان پیامبر تازی آورده اند: دستمزد کسی که کاری انجام داده را پیش از خشک شدن عَرَق پیشانی اش بپرداز! در ولایت سگ مذهبان اسلام پیشه، چنین سخنی در کنار بسیاری سخنان نیکوی دیگر، مُفتگویی بیش نیست. در این ولایت، گندم و جو و دیگر دستاوردهای کشاورز را از وی می ستانند بی آنکه پول آن را درجا پرداخت کنند؛* سپس آنچنان آن ها که بگفته ی «امام راحل»: «سند دست های پینه بسته ی دهقانان است» را سر می دوانند که بهای پیش تر همداستان شده را باز هم پایین تر بیاورند و سرانجام پولی ناچیز کف دست شان بنهند که از هزاران ناسزای چارواداری نیز بدتر است؛ و این، تنها بخش ناچیزی از چپاول گسترده و دزدبازاری است که گردن کلفت ترهای شان میلیاردها بجیب می زنند و در کانادا و جاهای دیگر برای هفتاد و هفت پشت شان چال می کنند و اسلام پیشگان دزد کوچک تر نیز از این سفره ی گسترده بی بهره نمی مانند. ولایتی که کیرخری اندرزگو تمرگیده در آن بالا نخش «ستّار العیوب» را بر دوش می کشد و از آن میان، مومنین پرخور را اندرز می دهد که وخت افطار در شب های ماه رمضان معده های تان را پر نکنید! شب خواب های بد می بینید و چپ و راست می گوزید!   

دیروز «درّه شهر» در ایلام بود؛ امروز اندیمشک و فردا و پس فردا جاهای دیگر! الله اکبر!

سرنگون باد گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان در جنگی ساز و برگ یافته به جنگ ابزار!

برپا، پایدار و پیروز باد پیشانی یگانه ی خلق های ایران برهبری طبقه کارگر!

ننگ و نفرت بر همه ی رژیم هایی که به هر شوند سودجویانه و کوته بینانه از چنین رژیمی آدمکش پشتیبانی می کنند!

ب. الف. بزرگمهر   یکم امرداد ماه ۱۴۰۳

* امروز ۳۰ تیرماه جمعی از گندمکاران اندیمشک (استان خوزستان) در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات سه ماهه‌ی خود توسط دولت مقابل فرمانداری اندیمشک دست به تجمع زدند. پنجشنبه نیز گندمکاران دره‌شهر در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع زده بودند و ماه گذشته نیز گروه دیگری از گندمکاران خوزستان در مقابل استانداری دست به تجمع زده بودند. کشاورزانی که در طول سال با قرض و وام مایحتاج کشت گندمشان را فراهم کردند و طی ماه‌های گذشته آن را به سیلوها تحویل داده بودند، حالا هر روز به جای بهای محصولشان وعده دریافت می‌کنند.

برگرفته از «تلگرام»   ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!