«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ مرداد ۲۷, شنبه

برای چه می گویید دولت ما «دولت وفاق ملی» نیست؟

مبنای درستی یک حکومت تنها آن نیست که کونش درست باشد ...

برای چه می گویید دولت ما «دولت وفاق ملی» نیست؟۱ ما حتا کسی که با پیشداوری ما را ریشخند نموده و دولت مان را «دولت مسدود» خوانده بود در کابینه ی پیشنهادی به مجلس محترم جای دادیم۲ تا نشان دهیم که نه تنها «مسدود» نیستیم که بیش از آنچه شما زیاده خواهان می پندارید، گشادیم و پیرو خواست رهبر عظیم الشان در گفتگوهای خودمانی، آن را حتا بیش از دولت «حسن آقا» به «جامعه جهانی» نشان خواهیم داد تا کارها سر و سامان گرفته، بن بستی که در آن گرفتاریم نیز انشاء الله گشوده شود. شما شرم و حیا سرتان نمی شود که هنوز هیچ کاری انجام نداده پابرهنه به میدان می دوید و هر چه دل تنگ تان می خواهد، بی هیچ احساس همدلی و وقاق بر زبان کژدم گزیده تان می آورید؟! نگاه کنید: حتا قاطبه اهالی که بیش از ۹۵⸓ این کشور را پر کرده و در تنگدستی و نداری دست و پا می زنند، کسانی که در ادبیات دینی مان «عوام النّاس» خوانده می شوند، سرشان را پایین انداخته و تنها هر از گاهی شعارهایی چون «تنها کف خیابون بدست میاد حَقّمون» سر می دهند که خدا انشاء الله اجرشان دهد؛ ولی شما ناساز با آن ها که کوچک ترین پرخاش یا ریشخندی به ما روا نداشته و تک و توکی همچنان چشم امید به ما دوخته اند، چپ و راست ما را نیش می زنید و چوب لای چرخ پنچر شده مان که هنوز نتوانسته ایم سوراخ های آن را مسدود کنیم، می نهید تا ما نیز چون دولت های پیشین در درگاه خدای متعال سرافکنده شده و از چشم رهبر خورشیدنشان مان که نورش جهان را خیره کرده، بیفتیم. ننگ بر همه ی شما کاسه لیسان و مفتخواران نظام!

ب. الف. بزرگمهر   ۲۷ امرداد ماه ۱۴۰۳

پی نوشت:

۱ ـ دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است؛ همانگونه که در روزهای تحلیف گفتم، دولت وفاق ملی دولتی است که خود را دولت همه ملت ایران می داند ... رهبر انقلاب به صراحت اعلام کردند که توفیق دولت، موفقیت نظام است. چه توفیقی بالاتر از کم کردن تهدیدها و مخاطرات برای کشور و کاستن از رنج‌ها معیشت مردم و حفاظت از امید خلق شده در میان قشرهای مختلف مردم. ... براساس فرمایش حضرت علی (ع) مبنای درستی یک حکومت [تنها آن نیست «که کونش درست باشد»*]؛ آن چیزی است که مردم پشت آن حکومت و قدرت می‌گویند ... تمام بحث این است که مردم باید از ما راضی باشند و این مردم، امروز از ما ناراضی‌اند؛ مقصر ما هستیم؛ مقصر آمریکا و بیگانگان نیستند. این که ما باید مردم را راضی نگه داریم به کسی ربطی ندارد؛ باید با تمام وجود به مردم عشق ورزید و با آنها مهربان بود. (گزیده ای برگرفته از «دنیای اقتصاد»  ۲۷ امرداد ماه ۱۴۰۳)

* واعظی در کاشان بر منبر می گفت که روز قیامت حوض کوثر به دست امیرالمومنین علی (ع) باشد و آب آن به کسی دهد که کونش درست باشد.

کاشی ای برخاست و گفت: ای مولانا مگر او در کوزه کند و هم خود بازخورَد!

جاودانه عُبید زاکانی

https://www.behzadbozorgmehr.com/2011/12/blog-post_2782.html

۲ ـ «نه به دولت مرعوب، نه به دولت مسدود، سلام بر دولت کارآمد و پیشرفت» از گفته های احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش از سوی مسعود پزشکیان به مَهِستانِ خیمه و خرگاه نظام سگ مذهب

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!