«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ مرداد ۲۷, شنبه

انجام چنین برنامه ای از شکستنِ کیر غول سخت تر است

بزک نمیر! انشاء الله دوازده سال دیگر، چنانچه خدای نکرده بلایی از آسمان فرود نیاید یا زمین بیش از این فروننشیند و اعتبارات مورد نیاز و بستر اجرایی مناسب در دستگاههای اجرایی ذیربط برای پیشبرد ۲۰۰ برنامه و ۲۱۰ راهبرد فراهم شده باشد، بهارِ «امنیت خوراکی» تازه آغاز می شود؛* باید شکیبا بود تا ز غوره حلوا سازیم و دهان همگی خلق الله را انشاء الله یک به یک شیرین کنیم؛ بخدا سوگند! انجام چنین برنامه ای از شکستنِ کیر غول سخت تر است. ما ماشاء الله هر بار سنگ های بزرگی برای نشانه گرفتن برمی گزینیم. نشنیده بودید که سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است؟

دنباله ی فرمایشات حکیمانه ی محمد اسماعیل خان:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۷ امرداد ماه ۱۴۰۳

* محمد اسماعیل مطلق، مهتر «دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور» در گفتگو با خبرنگار «ایل و اینا» در پاسخ به این پرسش که روند اجرایی سند ملی امنیت غذایی چگونه است، گفت:
«سند ملی امنیت غذایی دارای ۲۱۰ راهبرد و بالای ۲۰۰ برنامه است که اجرای این برنامه‌ها بر عهده ی دستگاه‌های مختلفی است. نکته‌ای که در خصوص اجرای این سند وجود دارد، این است که مدت زمان برای آن در نظر گرفته شده است. سند ملی امنیت غذایی یک سند ده‌ساله است که از سال ۱۴۰۲ شروع شده است و تا سال ۱۴۱۲ باید اجرایی شود؛ لذا اینکه انتظار داشته باشیم تنها با گذشت یک سال از اجرایی شدن این سند بطور مثال نیمی از آن اجرا شده باشد، امکان‌پذیر نیست؛ چرا که لازم است اعتبارات مورد نیاز و بستر اجرایی مناسب در دستگاههای اجرایی ذیربط برای پیشبرد برنامه‌های این سند دیده شود.»

برگرفته از «ایل و اینا»   ۲۷ امرداد ماه ۱۴۰۳ (با اندک ویرایش درخور بویژه در نشانه گذاری ها از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!