«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

یک پرسش از هر نامزد وزارتی بس است: آیا کونَت درست است یا نه؟

این کابینه ی نهج البلاغه ای است و می خواهد زود، تند، سریع کارش را بیاغازد. برای اینکه وخت نمایندگان کم تر گرفته شود و بیش از این، کار به بحث و فحص های بیهوده کشانده نشود،* یک پرسش از هر نامزد وزارتی بس است: آیا کونَت درست است یا نه؟ و البته خود پرسش کننده هم باید به قرآن سوگند یاد کند که کونش درست است. به شما دستینه می دهم که از شمار موافق و مخالف و اینا هم بیش از ۹۵⸓ کاسته می شود و کابینه زودتر سر و سامان می یابد. درست است که ما آخوندها همگی از عُبید زاکانی و اینا  بیزاریم و از شنیدن نامش هم چندش مان می شود؛ ولی آن لعنت الله علیه به هر رو ماجرای حوض کوثر در روز قیامت را از تنبانش بیرون نکشیده، از آخوندی مَنبَر برو نقل کرده است؛** آخوندی از ۴۰۰ ـ ۵۰۰ سال پیش که هنوز به پول و مال دنیا چون امروز آلوده نبوده و اگر نگویم به هیچ رو دروغ نمی گفت، ولی چون آخوندهای این دوره و زمانه مانند نُقل و نبات، بیجا و بجا دروغ سر هم نمی کرد و چون کم و بیش همه ی آخوندهای آن زمان خداترس بود و دوزخ و بهشت سرش می شد. حالا این ها هم هر چه نباشد، می دانند سوگند دروغ به قرآن، معصیت دارد و روز قیامت جزایش کم تر از آتش دوزخ نیست. هان؟ بد که نمی گویم جناب سرهنگ خلبانِ فامیل دور؟

از زبان آن آخوندک:  ب. الف. بزرگمهر   ۳۰ امرداد ماه ۱۴۰۳

* بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی در حالی روز سوم خود را می‌گذراند که برخی نمایندگان با رئیس مجلس بر سر چگونگی این بررسی اختلاف پیدا کردند.

حمید رسایی از نمایندگان تندرو اصولگرا روز دوشنبه، ۲۹ مرداد، در تذکری خطاب به محمدباقر قالیباف گفت که شیوه ثبت‌نام موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی منطبق با آیین‌نامه مجلس نیست. او افزود که این ثبت‌نام باید قبل از تشکیل اولین جلسه بررسی صلاحیت‌ها صورت می‌گرفت تا نمایندگان خود را برای سخنرانی آماده می‌کردند.

به گفته رسایی، اکنون «نیم ساعت» قبل از بررسی هر وزیر پیشنهادی ثبت‌نام نمایندگان مخالف یا موافق او انجام می‌شود.

قالیباف در پاسخ گفت که رویه کنونی برای جلوگیری از لابی‌گری علیه نمایندگان مخالف است.

قالیباف گفت: «همه افرادی که لابی می‌کردند می‌ریختند روی سر کسی که مخالف بود و می‌گفتند تو چرا مخالفی؟»

گزیده ای برگرفته از گزارشی در تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۲۹ امرداد ماه ۱۴۰۳ (برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

** واعظی در کاشان بر منبر می گفت که روز قیامت حوض کوثر به دست امیرالمومنین علی (ع) باشد و آب آن به کسی دهد که کونش درست باشد.

کاشی ای برخاست و گفت: ای مولانا مگر او در کوزه کند و هم خود بازخورَد!

جاودانه عُبید زاکانی

 

https://www.behzadbozorgmehr.com/2011/12/blog-post_2782.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!