«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

پوش لای پالان رهبر معظم

پوتین - روابط روسیه و ایران در حال شتاب گرفتن است

رئیس جمهور نسبت به بهبود بیشتر همکاری ها با تهران و امضای قرارداد جدید مشارکت راهبردی ابراز امیدواری کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در دیدار با علی احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، گفت که روابط مسکو و تهران در سال های اخیر افزایش یافته است.

رهبر روسیه در دیدار خود در سن پترزبورگ ضمن خوشامدگویی به احمدیان، قدردانی مسکو را از اینکه همکاری با روسیه در اولویت کابینه مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران باقی مانده است، ابراز کرد.

پوتین گفت: «باید توجه داشته باشم که در سال‌های اخیر، روابط دوستانه روسیه و ایران شتاب بیشتری پیدا کرده است» و افزود که بخش عمده‌ای از این امر مرهون حمایت‌های مستمر رهبر معظم ایران علی خامنه‌ای بوده است.

پوتین همچنین اظهار داشت که انتظار دارد پزشکیان در اجلاس بریکس ماه آینده در کازان به روسیه سفر کند و گفت امیدوار است زمانی را برای یک نشست دوجانبه جداگانه بیابد.

پوتین گفت: ما همچنین خوشحال خواهیم شد که او را در یک سفر تمام عیار در روسیه ببینیم که در چارچوب آن یک توافقنامه بزرگ بین دولتی را امضا خواهیم کرد که برای تحکیم ظهور روابط روسیه و ایران در سطح مشارکت استراتژیک طراحی شده است. وی اظهار امیدواری کرد که در دیدار با پزشکیان در کازان این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که علیرغم کاهش تجارت متقابل در سال گذشته با ایران، در سال جاری، گردش مالی تجاری در "جهت مثبت" تعدیل شده و تقریباً ۱۰ درصد رشد داشته است.

پوتین ادامه داد که با توجه به روابط رو به رشد مسکو با ایران، اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک کمیسیون بین دولتی فعال نیاز است. پوتین گفت که یکی از اولویت های کمیسیون توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که همچنان مورد توجه روسیه است.

وی خاطرنشان کرد: روسیه قبلاً نماینده ای برای این کمیسیون تعیین کرده است و اکنون منتظر کابینه جدید ایران برای تعیین همتای وی است.

احمدیان ضمن ابلاغ سلام خامنه ای و پزشکیان به پوتین، خاطرنشان کرد: روابط روسیه و ایران پایدار مانده است و موضوعاتی وجود دارد که تهران مایل است با مسکو گفتگو کند.

وی افزود: دولت پزشکیان قصد ندارد رویکرد همکاری با روسیه را که در زمان رهبری قبلی ایجاد شده بود تغییر دهد و رئیس جمهور جدید "مصمم به حفظ روابط و توسعه بیشتر آنها است."

برگرفته از «آرتی»  ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۳

برگردان به پارسی به یاری «گوگل» (بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برنام و برجسته نمایی های بوم از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!