«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ مهر ۲۶, پنجشنبه

آیا کارگران را نیز چون برخی کالاهای تاریخدار تا تَر و تازه اند، باید بکار برد؟

چرا؟ چرا؟ و چرا؟ این همه تبهکاری برای چیست؟* روی سخنم نه با آن ارواح مشک شان : مسوولین ریز و درشت که با دزدان کَله گُنده ی تمرگیده در بالای هرم پوشالی رژیمی سزاوار سرنگونی است که سرِ همه ی نابکاری ها و تبهکاری به آنجا می رسد:

آیا کارگران نیز چون شیر و ماست و برخی دیگر کالاهای تاریخدار، همگی یکبار مصرفند که تا تَر و تازه اند، باید آن ها را بکار گرفت و دوشید و سپس هر چه باداباد (یا بزبان گوش آشنای کژدم گزیده تان: «فی امان الله»)؟ هان مادربخطاهای بی آبرو؟!

سرنگون باد گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان در جنگی ساز و برگ یافته به جنگ ابزار!

برپا، پایدار و پیروز باد پیشانی یگانه ی خلق های ایران برهبری طبقه کارگر!

ننگ و نفرت بر همه ی رژیم هایی که به هر شوند سودجویانه و کوته بینانه از رژیم تبهکارِ دزدان اسلام پیشه ی ننگ ایران و ایرانی پشتیبانی می کنند!

ب. الف. بزرگمهر   ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳ 

معدن طبس با همان وضعیت مشغول کار است!

محمد بهمدی، کارگر آسیب دیده معدن طبس، درباره خبر به کار افتادن دوباره ی معدن طبس به «انتخاب» گفت:
«همان معدن دوباره راه افتاده و کارگران در همان جا مشغول کار هستند. با این حال که هنوز بخشی از کارگران در بستر بیماری هستند، معدن با همان وضعیت مشغول کار است.»

وی درباره ی ادعای دولت مبنی بر ارائه خانه به خانواده کشته شدگان معدن طبس گفت:
با خانواده‌های از دست رفتگان صحبت شده است. با دیگر کارگران هم صحبتی درباره خانه نشده است. گفته‌اند فوت شدگانی که زمین یا خانه نداشتند، خانه دار شوند.

بهمدی درباره سرنوشت مسوولین معدن و شرایط کارگران آسیب دیده گفت: پیمانکار و مسئولین همه مشغول کار هستند و کسی تغییر نکرده است. هنوز هیچ رسیدگی به این وضعیت نشده است. من استراحت دارم، از کار هم افتاده‌ام. مشکل اعصاب و نفس تنگی پیدا کرده‌ام. تأمین اجتماعی چقدر به من پول می‌دهد؟ رئیس معدن هم اصلاً شماره‌اش را نداریم که به او بگوییم چه وضعیتی داریم. تأمین اجتماعی هفت میلیون می‌دهد، من با هفت میلیون به عنوان سرپرست خانواده چگونه هزینه‌ها را تأمین کنم؟ تاکنون از خود معدن کسی سراغ ما نیامده است.

برگرفته از «تلگرام»   ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳ (بختی برای ویرایش گسترده ی این گزیده گزارش نداشتم. برجسته نمایی های بوم نیز همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

ویدئوی پیوست:  آیا کارگران را نیز چون برخی کالاهای تاریخدار تا تَر و تازه اند، باید بکار برد؟



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!