چرا این همتراز نمودن یا بزبان پارسی عربی گَزیده: «تعدیل»، چه درباره ی بهای لاستیک* یا هر کالای دیگری، کم و بیش همیشه به یکسو می غلتد؟! مگر نه آنکه «بنی آدم اعضای یکدیگرند ... چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار»؟** آیا «حضرت عزراییل»، چه در کالبد آسمانی آن و چه در کالبد زمینی آن: «نادان یابو»، جداگانگی میان این دو را درمی یابد؟ پرسشی دشوار و پاسخی از آن دشوارتر که بگونه ای فشرده باید گفت: هم نه و هم آری! نه به این آرش که کاریای بنیادین آن حضرت ستاندن جان است؛ چه با داس آسمانی «عهد عتیق» و چه با پیشرفته ترین جنگ ابزارهای پیشکشی «یانکی» ها؛ و آری به این آرش که شوربختانه در کردار هر بلای زمینی یا آسمانی پیش و بیش از هر کسی گریبانِ تنگدستان و مستمندان را می گیرد، چه ایرانی الله اکبرگوی خوشباور، چه یهودی همیشه سرگردان و آواره، چه روس چلیپا بر دوش از زهدان مادر زاییده شده و چه «و اینا» بزبان کژدم گزیده ی رهبرِ درِ پیتیِ دروغگویِ همچنان سوار بر خر مُراد ایرانی تبار! همگی در چشم کور شده ی آن حضرت یکسان و سزاوار مرگ و نابودی اند.
ب. الف. بزرگمهر چهارم دی ماه ۱۴۰۳
* جمال
میرزایی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر: تعدیل قیمت لاستیک لاجرم باید اتفاق بیفتد.
با حذف ارز نیمایی و انتقال به بازار ارز توافقی، رشد ۳۰ درصدی نرخ ارز اتفاق
افتاده است که این موضوع روی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی تاثیر مستقیم دارد.
نرخ ارز ما از ۴۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان رسیده که با کارمزدش به ۶۵ هزار تومان میرسد.
...
پیگیر افزایش قیمت و در حال رایزنی با سازمان حمایت هستیم.
اگر این اتفاق نیفتد قطعا تولید صدمه میبیند و کاهش مییابد، زیان سنگینی روی دست
تایرساز میگذارد و در نهایت به ایجاد بحران در کشور منجر خواهد شد.
در چنین شرایطی نمیتوانیم لاستیکی تولید کنیم که از محصولات چینی ها [با آن چشم های کون خروسی شان] ارزانتر باشد و عملا بازار را تقدیم واردکنندگان میکنیم.
برگرفته از «تلگرام» چهارم دی ماه ۱۴۰۳
بختی برای ویرایش این گزیده گزارش نداشتم؛ افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر
** شیخ اجل سعدی شیرازی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر